Novo sistema de tomossíntese digital mamária é tema de palestra no SEL
08 de junho de 2017

andrew maidment

O visitante é docente no Departamento de Radiologia do Hospital da University of Pennsylvania, localizada na Philadelphia, USA. Ele está na Escola a convite do professor do SEL, Marcelo Andrade da Costa Vieira, devido a uma parceria entre o Laboratório de Visão Computacional (LAVI) do SEL e a PENN.

A palestra ocorrerá no Anfiteatro do SEL, localizado na área 1 do campus da USP em São Carlos, situada na Av. Trabalhador são-carlense, 400. O evento será ministrado em língua inglesa, e não há necessidade de inscrição prévia para participar.

Abstract

Validation of x-ray breast imaging systems by clinical trials is expensive, long, and requires repeated exposure. These limitations are critical for novel 3D imaging systems with numerous parameters to be tested. Our laboratory has introduced virtual clinical trials (VCTs) as alternative preclinical validation by modeling of breast anatomy, image acquisition, and analysis. This presentation illustrates the development of a simulation platform for VCTs of breast tomosynthesis cancer screening. The advantages and limitations are discussed, as well as the extension of the platform to other virtual trials, including the design of a next-generation digital breast tomosynthesis system.

informação

Professor Marcelo Andrade da Costa Vieira E-mail: mvieira@sc.usp.br